25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Od momentu, w którym Inspekcja Transportu Drogowego przejęła zarząd nad stacjonarnymi fotoradarami wpinając je w jeden automatyczny system, przesyłanie mandatów za przekroczenie prędkości zarejestrowane przez urządzenia odbywa się według nowych zasad opisanych w Prawie o ruchu drogowym.
W piśmie, jakie dostaje właściciel sfotografowanego auta brak jest zdjęcia sporządzonego przez rejestrator. Obwiniony kierowca może je oglądnąć tylko wtedy, gdy nie przyjmie mandatu i sprawa zostanie skierowana do sądu. Taka praktyka budzi zastrzeżenia Rzecznika Praw Obywatelskich, Ireny Lipowicz.
Rzecznik wskazuje w piśmie skierowanym do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, że szef resortu nie wydał odpowiedniego rozporządzenia w sprawie gromadzenia przez ITD danych kierowców. I to pomimo tego, że od zmian w prawie przekazujących inspekcji kontrolę nad radarami, minęło już ponad 15 miesięcy. Oznacza to, że tak naprawdę żaden akt prawny nie reguluje tego, w jaki sposób ITD powinna zbierać, przetwarzać i usuwać, ale także chronić przed ujawnieniem i nieuprawnioną zmianą dane takie, jak wizerunek kierowcy czy numer rejestracyjny pojazdu.
„Problem ten dotyczy również tego, na jakiej podstawie prawnej Inspekcja Transportu Drogowego odmawia udostępnienia utrwalonych obrazów, skoro w interesującym zakresie brak jest stosownego aktu wykonawczego” – czytamy w piśmie rzecznik wystosowanym do Ministra Transportu, Sławomira Nowaka. Jak jednak podkreśla Irena Lipowicz, istotnym „z punktu widzenia ochrony praw jednostki” jest przede wszystkim to, na jakiej normatywnej podstawie ITD w ogóle gromadzi dane z fotoradarów.
Na tym jednak nie kończą się kłopoty związane z lukami w prawie o fotoradach. Jak tłumaczy Lipowicz w swoim wystąpieniu, kodeks drogowy regulację procedur związanych z przetwarzaniem informacji o wykroczeniach i ich sprawcach, powierza ministrowi transportu, który ma wydać odpowiednie rozporządzenie. Tymczasem, zgodnie z Konstytucją, zasady i tryb udostępniania informacji o jednostce regulować musi ustawa.