25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Do takich informacji dotarł branżowy portal „Rynek Kolejowy”. Likwidacja EC „Wawel” ma zbiec się w czasie z wyjazdem na polskie tory pociągów Express Intercity Premium, czyli popularnego „Pendolino”. Ma ono połączyć m.in. Dolny Śląsk z Warszawą (pięć razy dziennie, w około 3 godz. i 42 minuty). Niestety, trasa nowego flagowego składu PKP IC rozpoczyna się dopiero we Wrocławiu, więc dla legniczan to niewielka pociecha.
Mimo, że tory magistrali biegnącej od niemieckiej granicy przez nasze miasto na wschód kraju, pozwalają na rozpędzenie się nawet do 160 km/h, to wszystko zmierza ku temu, by dojazd koleją na nieco większą odległość był możliwy z Legnicy tylko po przesiadce we Wrocławiu. Wskutek zmian, które nastąpiły w grudniu ubiegłego roku, straciliśmy m.in. bezpośredni pociąg pośpieszny (TLK) do Warszawy oraz Interregio do Krakowa. Jeżeli „Wawel” faktycznie zniknie, będzie to symboliczny koniec (równie symbolicznego, jak na dzień dzisiejszy) ruchu dalekobieżnego na legnickim dworcu PKP.
Należy jednak podkreślić tutaj słowo „jeżeli”. Bo spółka tych rewelacji, oczywiście, nie komentuje.
– Rozkład jazdy wciąż jest w budowie. Jeszcze nie mamy gotowej siatki połączeń, więc nie możemy skomentować tej informacji. Na temat ustaleń w sprawie rozkładu na przyszły rok będziemy mogli się wypowiedzieć najwcześniej pod koniec września – usłyszeliśmy w biurze prasowym PKP Intercity.
Nad „Wawelem” od dawna jednak wisiało widmo likwidacji. Nie tak dawno ekspres kursował aż z Krakowa, dopiero w 2012 roku został skrócony do Wrocławia Głównego. Nie poprawiło to, naturalnie, i tak już średnio zadowalającej frekwencji w wagonach. Ponadto, niemiecki operator współprowadzący pociąg – Deutshe Bahn – zaczął wozić swoich pasażerów do Krakowa... autobusami. Ponoć z niemałym powodzeniem. Czy więc EC „Wawel”, który trasę kończy obecnie jednak w sporej odległości od Wzgórza Wawelskiego, jest komukolwiek potrzebny?