25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Przyjrzyjmy się kolejnej analizie przeprowadzonej przez MPK Legnica: Spotted, podsumowującej zmiany, do jakich doszło w ciągu ostatnich miesięcy.
Linia nr „1” zaczęła kursować rzadziej w godzinach szczytowych, zwłaszcza po południu. Warto jednak wspomnieć, że zwiększono ilość kursów tej linii do Szczytnik Nad Kaczawą.
Ogromne cięcia dotknęły pasażerów linii nr „2” — z rozkładów jazdy tej linii, zniknęła niemalże połowa sobotnich kursów.
Wielkie zmiany uniknęły linię nr „3”, gdzie zmienione zostawały jedynie godziny odjazdów, a nie ilość kursów.
W pewnym stopniu, usprawnione zostały dojazdy do LSSE autobusami linii nr „4”.
Znaczne zmiany spotkały pasażerów linii nr „5”, gdzie usunięto niemalże połowę kursów międzyszczytowych (9-13), oraz skrócono popołudniowy szczyt w rozkładach o dwie godziny.
W lipcu, mieszkańcy Tarninowa stracili możliwość korzystania z komunikacji miejskiej w niedziele — zaprzestano kursowania linii nr „6” w niedziele i święta.
O planie transportowym, uchwalonym przez radę miejską, zapomniano układając rozkład linii nr „8”, który mówi, że razem z liniami nr „3”, „5” i „24” tworzy kręgosłup funkcjonowania MPK. Złamano zasady, według których linie te w godzinach szczytowych muszą kursować najrzadziej co 15 minut. Tymczasem szczytu komunikacyjnego w rozkładach „ósemki” właściwie nie ma. Zlikwidowano znaczną część kursów w weekendy. W niedziele linia ta kursuje co godzinę. Warto jednak wspomnieć, że w rozkładach jazdy pojawiły się kursy wydłużone do miejscowości Miłogostowice.
Linie „15” i „16” tworzyły w soboty i niedziele wspólny takt kursowania co 15 minut. W maju 2018 roku, usunięto większość weekendowych kursów linii nr „16”. Pojawiły się za to niedzielne kursy „szóstki”, które, jak wcześniej wspomnieliśmy, zostały zlikwidowane w lipcu br. i nie zostały niczym zastąpione. Linia priorytetowa, jaką jest „piętnastka” kursuje na chwilę obecną co 30 minut (nadal mowa o kursach niedzielnych).
Usunięto wiele kursów linii nr „18”. Tłumacząc się pojawieniem się niedziel niehandlowych, mieszkańcom miasta odebrano porządną komunikację i pozostawiono 3 pary kursów w niedziele i święta. Po lipcowej zmianie rozkładów jazdy, była to jedyna linia łącząca Bielany z Piekarami. Teraz nie ma już żadnego połączenia, które pozwoliłoby bezpośrednio przedostać się między tymi osiedlami.
Okrojono także kursy linii „23”, gdzie kursowanie wieczorami i niedziele ograniczono do taktu co 60 minut.
Wycięto wiele kursów z rozkładów linii nr „24”. Podobnie jak przy linii nr „5”, ograniczono kursowanie między szczytami komunikacyjnymi. Ponadto, w przypadku „dwudziestki czwórki”, wycięto kilka kursów z popołudniowego szczytu w dni robocze wakacyjne.
Zmiany nie dotknęły w większym stopniu pasażerów linii nr „26”, „27”, „28”, „29”, „N1” i „N2”. Zwiększono jednak ilość kursów linii „C” na trasie Domejki/MPK — Cmentarz Jaszków. Jednak czy ma to sens? Do 30 września, linie C i 27 obsługiwał osobny autobus. Od 1 października, linia „C” obsługiwana jest przez ”autobusy-przebieranki”. Na czym to polega? Autobus linii nr „5”/„23”/„24”, po ukończeniu kursu na pętli Domejki, włącza się w linię „C” i obsługuje szybki kurs Domejki-Cmentarz Jaszków-Domejki. W zamian za przesiadkę, można by zrobić pojedyncze warianty „5”/„23”/„24”, które bezpośrednio z centrum jechałyby do Jaszkowa.
- Szkoda, że władze naszego miasta nie widzą problemu w tym, jak funkcjonuje nasza komunikacja miejska, lub nie chcą widzieć. Najważniejszym jest, by można było pochwalić się nowoczesnym taborem, nie wspominając o tym, że wcale nie służy on mieszkańcom - podsumowują autorzy analizy. Czekamy na głosy mieszkańców na temat zmian i konsekwencji jakie z nich wynikają dla pasażerów.