Szanowny czytelniku

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.

Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.

Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności



ZGADZAM SIĘ
Kolej Aglomeracyjna Zagłębia Miedziowego
Autor: AG(lca.pl) - 2020-11-12 08:13:47
Dolnośląscy samorządowcy chcą stworzyć kolej aglomeracyjną w Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym. Pociągi z prędkością 120 km/h mogłyby tamtędy pojechać już za pięć lat.
Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama

Kolej aglomeracyjna - Foto:
- Regionalny transport kolejowy odgrywa wiodącą rolę w budowie intermodalnego transportu pasażerskiego, dlatego cały czas konsekwentnie rozwijamy sieć kolejową na Dolnym Śląsku – mówi Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego.

W czerwcu 2019 roku uruchomiono pociągi na odcinku Lubin – Legnica – Wrocław, a w grudniu na odcinku Lubin – Głogów. Następnym krokiem jest współpraca z PKP Polskie Linie Kolejowe nad poprawą przepustowości sieci kolejowej Legnicko-Głogowskiego Obszaru Miedziowego (LGOM) przez budowę drugiego toru na linii 289 pomiędzy Legnicą a Rudną Gwizdanowem oraz nad budową nowej linii kolejowej pomiędzy Lubinem a Polkowicami i Głogowem.

Tymoteusz Myrda - Foto: LS(lca.pl)
- Kolej Aglomeracyjna Zagłębia Miedziowego to realny projekt, który ułatwi nam budowę kolejowego szkieletu dla rozwoju sprawnego systemu komunikacji publicznej dla całego województwa. Równolegle wspólnie z władzami Wrocławia pracujemy też nad #WrocławskaKolejAglomeracyjna. Dodatkowo zamierzamy zrewitalizować ponad 20 linii kolejowych. Jeśli do naszej wizji dołączą też powiaty i gminy oraz przewoźnicy, możemy stworzyć regionalny transport, jakiego nie będzie miał nikt inny w kraju. A wtedy wykluczenie komunikacyjne na Dolnym Śląsku przestanie być problemem, za to damy regionalnej gospodarce mocny napęd – dodaje Tymoteusz Myrda.

- Aby idea KAZM mogła wejść w życie, konieczna jest rozbudowa linii nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów o drugi tor oraz budowa nowej linii, prowadzącej przez Polkowice. Sposób realizacji tej drugiej części zadania zostanie określony dopiero na etapie dokumentacji studyjnej. Na dziś porozumienia z województwem dolnośląskim w sprawie współfinansowania tej dokumentacji podpisały władze Lubina, Głogowa i Polkowic. Nadal czekamy na oficjalne potwierdzenie podobnego zaangażowania ze strony prezydenta Legnicy – wyjaśnia Tymoteusz Myrda.

- Wiedząc, jak ostatecznie będzie biegła sieć torów, będzie można projektować siatkę połączeń między poszczególnymi miejscowościami subregionu legnicko-głogowskiego. Do tego jest jednak niestety jeszcze daleko, dlatego na dziś nie należy przesądzać, jakie przystanki znajdą się w siatce aglomeracyjnych połączeń – dodaje Myrda.

Jednocześnie pomysłodawcy KAZM zwracają uwagę, że prowadzony przez nich projekt rewitalizacji linii kolejowej biegnącej przez Chocianów w połączeniu z rewitalizacją linii Chojnów-Rokitki pozwoliłaby na nowe połączenia z Legnicą i dalej z Wrocławiem. Jak zaznaczają, nie wszystkie te plany uda się zrealizować w krótkim czasie.

- Staramy się jednak tak wykorzystywać istniejącą infrastrukturę, by odbudowa i rozbudowa kolejnych jej części zapewniała optymalny dostęp do regionalnej kolei jak największej liczbie Dolnoślązaków – mówi Tymoteusz Myrda.

Z kolei termin wznowienia ruchu pociągów regionalnych na linii 284 między Legnicą a Złotoryją jest zależny od terminu przeprowadzenia na niej prac rewitalizacyjnych. Dziś obowiązuje na tym odcihnku ograniczenie prędkości od 20 do 40 km/h, co nie pozwala na zaplanowanie atrakcyjnej oferty przewozowej dla podróżnych.

- Termin prac rewitalizacyjnych na tej linii uwarunkowany jest z kolei decyzjami obecnego zarządcy tej linii, a więc PKP Polskich Linii Kolejowych SA. Linię tę zgłosiliśmy do programu Kolej+, ale to, czy nasz wniosek uzyska pozytywną rekomendację PKP PLK i czy będzie skierowany do drugiego etapu, zależne jest wyłącznie od tej spółki – podsumowuje Tymoteusz Myrda.

Listę inwestycji wybranych do dalszych analiz poznamy 27 listopada.

Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama - sponsor działu


Wlasnie o to chodzi ze jestesmy bliskim sasiadami, a na razie niewiele nas laczy. Mamy 6 nijakich, prowincjonalnych miast ( Glogow, Jawor, Legnica, Lubin, Polkowice, Zloto***a ) i troche wiosek pomiedzy nimi. A...
[]
Nic nie laczy ? Dobrze sprawdziles ? lepiej zbudowac miedzimiastowe metro. To ma byc cos takiego jak metro, tyle ze naziemne. Taki system ma Trojmiasto. W poprzednim komentarzu cos pochrzanilem z linkiem, wi...
[]
lepiej zbudowac miedzimiastowe metro. To ma byc cos takiego jak metro, tyle ze naziemne. Taki system ma Trojmiasto. W poprzednim komentarzu cos pochrzanilem z linkiem, wiec sprobuje jeszcze raz. https://pl.wi...
[]
lepiej zbudowac miedzimiastowe metro. To ma byc cos takiego jak metro, tyle ze naziemne. Taki system ma Trojmiasto. W poprzednim komentarzu cos pochrzanilem z linkiem, wiec sprobuje jeszcze raz. https://pl.wi...
[]
lepiej zbudowac miedzimiastowe metro. O ile dobrze rozumiem, to ma byc cos w rodzaju naziemnego metra. Cos takiego ma, miedzy innymi, trojmiasto.https://en.wikipedia.org/wiki/Szybka_Ko ... a_(Tricity)
[]
Dojazd kolejką do pracy ma sens jak stacja jest przy zakładzie a druga przy osiedlach. Kto jeździ z dworca głównego na Piekary - NIKT. Bo kto będzie spacerował. Socjalizm dzielnie walczy z problemami które sam ...
[]
Pozostałe informacje
REKLAMA
REKLAMA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Gazeta LCA.pl

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 152

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 157

Warning: rsort() expects parameter 1 to be array, null given in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 159
 

Copyright - 2001- 2024 - Legnica - Grupa portali LCA.pl. Wszystkie prawa zastrzezone. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje Zasad korzstania z serwisu
Lca.pl napędzają profesjonalne serwery hostings.pl

T: 0,79s - V: A0.99 - C: 1 - D: 03.01.2024 12:58:53