Szanowny czytelniku

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.

Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.

Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności



ZGADZAM SIĘ
Pierwszy pociąg hybrydowy szykuje się w podróż
Autor: AG(lca.pl),KD - 2021-09-20 23:22:07
Pierwszy z sześciu pociągów hybrydowych zamówionych przez Koleje Dolnośląskie dotarł do legnickiej bazy technicznej przewoźnika. Po zakończeniu testów w październiku wyjedzie na tory. Pociągi hybrydowe Impuls II zostały zakupione w ramach przetargu od nowosądeckiego Newagu. Sześć składów kosztowało w sumie 170 mln zł. Ekologiczna inwestycja Kolei Dolnośląskich przyspieszy podróżowanie i zwiększy jego komfort.
Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama

Damian Stawikowski - Foto: Źródło: KD
Nowe pojazdy wyróżnia dwusystemowy napęd elektryczno-spalinowy, umożliwiający obsługę każdego rodzaju tras, w tym zupełnie niezelektryfikowanych. Pociąg hybrydowy osiąga prędkość 160 km/h, poruszając się w trybie elektrycznym oraz 120 km/h w trybie spalinowym. Zastosowanie innowacyjnej technologii pozwala również na redukcję emisji spalin.

– Koleje Dolnośląskie od zawsze stawiały na najnowocześniejszą technologicznie flotę. Kontrakt z Newagiem czy jeszcze wcześniej z bydgoską Pesą potwierdza obrany kurs rozwojowy, który chcemy kontynuować. Niebawem przewidziane są kolejne dostawy, które wzmocnią nasz park taborowy. Wszystkie zamówione pojazdy zostaną dostarczone w pierwszym półroczu 2022 roku – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Pierwszy z zakupionych przez KD Impulsów 2 właśnie szykuje się w pierwszą podróż. W legnickiej bazie technicznej przechodzi przez uzupełniające badania i testy. Impulsy 2 składają się z trzech członów. Każdy może zabrać na pokład ponad 300 pasażerów. Niskopodłogowe składy dostosowane są do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Funkcjonalności taboru służyć będzie ogólnodostępny, bezprzewodowy internet, nowoczesny system informacji pasażerskiej, a także kosze do segregacji odpadów. W celu zwiększenia komfortu podróży pociągi wyposażone zostały w klimatyzację, specjalne miejsca do przewozu rowerów, gniazdka elektryczne oraz porty USB, a także podokienne stoliki.

Nowe pociągi Kolei Dolnośląskich wyróżniają się pod względem ekologicznych rozwiązań.

- Jest to pojazd niskoemisyjny zarówno w trakcji elektrycznej, jak i spalinowej, spełnia najnowsze normy emisji spalin - wylicza Łukasza Zgółka, zastępca dyrektora ds. technicznych w KD.

Zastosowanie innowacyjnej technologii pozwalającej na redukcję emisji spalin nie jest jedynym ekorozwiązaniem w nowych pociągach. Po raz pierwszy na świecie wykorzystano w nich technologię elektronicznego papieru jako informacji dla pasażerów, zastępując tym samym drukowane plakaty, które były dostępne w pojazdach. To rozwiązanie oszczędza energię elektryczną, dając możliwość zdalnego zarządzania wyświetlaną treścią.

- Jako pierwsi na świecie mogliśmy dostarczyć pojazdom szynowym system opierający się na technologii e-papieru. Dzięki pracy naszych specjalistów z zakresu mechaniki i informatyki oraz współpracy z firmą Newag, udało nam się stworzyć dla Kolei Dolnośląskich unikalny produkt służący do emisji treści, w tym regulaminów czy map – podkreśla Paweł Korczakowski, inżynier sprzedaży ds. systemów IT w Ledatel, firmy, zajmującej się opracowywaniem systemów dla transportu szynowego.

System, który zastąpił drukowane plakaty, składa się z kolorowych wyświetlaczy oraz platformy do zdalnego zarządzania wyświetlaną treścią. Urządzenia pobierają minimalną ilość energii elektrycznej, tylko w momencie zmiany wyświetlanej zawartości (poza tym obraz jest prezentowany bez potrzeby zasilania). Wysoka jakość kontrastu nie męczy oczu (podobnie jak zwykły papier). Platforma może być wykorzystywana w urządzeniach mobilnych i na komputerach PC. Umożliwia zarządzanie czasem emisji komunikatów, grupowanie urządzeń, a także diagnozowanie poprawnością ich działania.

Nowe pojazdy hybrydowe dołączą do obecnie użytkowanych 27 elektrycznych Impulsów. Podpisana ze spółką Newag umowa pozwala regionalnemu przewoźnikowi na zamówienia dodatkowych dwóch pojazdów na warunkach zamówienia podstawowego.

Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama - sponsor działu


a to nie było takich lokomotyw co miały siniki dizla i elektryczne? co to niby za "nowość"? czym to różni się od szynobusów? teraz do byle czego przypnie się tablliczkę "eco" i cena szybuje...
[]
Dla mnie jest to dziwne. Pociąg hybrydowy jest droższy od samego spalinowego lub samego elektrycznego. Po co zatem coś takiego wypuszczać w trasę, skoro wiadomo które są zelektryfikowane a które nie ? A skoro c...
[]
uważajcie na bilety kupione w netach bo czasami tak jest że KD podstawi za mały skład i ludzie zostają na peronie. Wtedy część niezadowolonych chce oddać i tu NAGLE w Kasie pani krzyczy ... NIE DAM PANU PIENIED...
[]
Dla mnie jest to dziwne. Pociąg hybrydowy jest droższy od samego spalinowego lub samego elektrycznego. Po co zatem coś takiego wypuszczać w trasę, skoro wiadomo które są zelektryfikowane a które nie ? A skoro c...
[]
Polska musi opuścić UE. Dość tego luksusu !
[]
Jak zwykle w tym kraju wszystko robi się od d.upy strony. Pociągi niby nowoczesne, a kolejki do kasy jak za komuny. O biletomatach można pomarzyć. Skąd głupku możesz wiedzieć jak było za komuny? Było zdecydowa...
[Gość1]
Pozostałe informacje
REKLAMA
REKLAMA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Gazeta LCA.pl

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 152

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 157

Warning: rsort() expects parameter 1 to be array, null given in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 159
 

Copyright - 2001- 2024 - Legnica - Grupa portali LCA.pl. Wszystkie prawa zastrzezone. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje Zasad korzstania z serwisu
Lca.pl napędzają profesjonalne serwery hostings.pl

T: 0,844s - V: A0.99 - C: 1 - D: 03.01.2024 12:58:53