25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Gdy przyjrzysz się wytłoczeniom znajdującym się na skraju bocznej ścianki ogumienia, na przykład opony 185 65 R15, dostrzeżesz ciąg liczb i literę. Drugie w kolejności oznaczenie to liczba „65”, która określa wartość profilu opony. Profil opony to nic innego jak parametr w postaci liczby określający wysokość bocznej ściany ogumienia. Wartość bieżnika określa zależność procentową wysokości modelu do szerokości bieżnika.
Obecnie produkowane opony mają najczęściej standardową wartość profilu, która waha się między 50 a 70. Co to oznacza? Na przykład to, że profil opony 185 65 R15, czyli jej wysokość, wynosi 120,25 milimetrów. Również to, że współczesne opony są stosunkowo niskie. Wartości profilu poprzedniczek, które przeszły do historii ogumienia samochodowego, dobiegały nawet do 100!
Na który profil się zdecydować? Aby wybrać odpowiedni, trzeba pamiętać, że wartość profilu wpływa na pozostałe parametry ogumienia (oraz jego cenę). Wysoki profil opony wymusza zmniejszenie jej szerokości. Węższa opona z kolei narzuca mniejszy rozmiar (średnicę) felgi. Duży rozmiar felgi i niski profil opony wpływa pozytywnie na estetykę całego pojazdu.
Nie można też zapominać, że im wyższa wartość profilu opony, tym wyższa jej cena. Model opony charakteryzujący się niskim profilem i bieżnikiem pokaźnej szerokości to model drogi.
Warto również zwrócić uwagę na osiągi samochodu, na które bez wątpienia wpływa wartość profilu założonych opon. Profil wpływa na parametry jezdne opony. Im niższy profil opony, tym mniejsze prawdopodobieństwo przechylania się nadwozia samochodu w trakcie przejeżdżania zakrętów. Nawet wtedy, gdy prędkość, z którą porusza się auto, jest stosunkowo wysoka. Niski profil poprawia także przyczepność opony.
Korzystanie z opon o niskim profilu niesie ze sobą wiele zalet, ale podobnie jest z ogumieniem o profilu wysokim. Masz auto, w którym obecny jest wysoki profil opony? Tego typu ogumienie charakteryzuje się między innymi:
Trzeba jednak pamiętać, że zalety ogumienia niskoprofilowego są wadami wysokoprofilowego i na odwrót. To znaczy, że opony o wysokim profilu trudniej radzą sobie na zakrętach, a nadwoziem może nieco bujać przy pokonywaniu tych ostrzejszych.
Przechodzimy wreszcie do opon 185 65 R15, których średnioniski profil bardzo dobrze radzi sobie na polskich drogach. Ich jakość uległa polepszeniu w ciągu ostatnich dwóch dekad, ale wciąż na drogowej mapie Polski są miejsca niezbyt przyjazne samochodowemu ogumieniu. Dlatego producenci opon sugerują wybór modeli o standardowych wartościach profili – od 50 do 65. Dobrze będą się trzymać asfaltu, na trudniejszej nawierzchni poradzą sobie efektywnie i nie będą powodować dużego hałasu podczas jazdy.