Nowa jednostka napędowa charakteryzuje się wysoka wydajnością i obniżonym poziomem emisji dwutlenku węgla. Parametry te udało się uzyskać dzięki nowym wtryskiwaczom piezoelektrycznym, podniesieniu wydajności układu chłodzenia systemu recyrkulacji spalin (EGR) oraz zastosowaniu kolektora wylotowego ze stali nierdzewnej z opcjonalnym filtrem cząstek stałych (DPF).
Silnik o pojemności 1.4 litra będzie montowany na tej samej linii produkcyjnej co dotychczasowe produkty TMIP, czyli jednostki wysokoprężne o pojemności 2.0 oraz 2.2 litra. Podczas wielomiesięcznego okresu przygotowań do produkcji absolutnym priorytetem było sprostanie wymaganiom jakościowym. Wszystkie procesy oraz standardy związane z montażem nowego silnika zostały zrewidowane pod kątem zachowania najwyższych standardów jakości, wytrzymałości oraz niezawodności produktu.
- Zagwarantowanie jakości produktu jest kluczową kwestią w procesie zarządzania fabryką. Podejmowane przez nas w ciągu ostatnich kilku lat wysiłki na rzecz poprawienia jakości pozwoliły nam osiągnąć w zeszłym roku fiskalnym jeden z najlepszych wyników pośród zakładów produkcyjnych Toyoty zlokalizowanych poza Japonią. W maju 2010 roku zostaliśmy uhonorowani przez Toyota Motor Corporation specjalną „Nagrodą Jakości” (“Overseas Plants Quality Award”). Rozpoczęcie produkcji silnika 1.4l przez TMIP jest ogromnym wyzwaniem dla naszych pracowników, jednak jestem przekonany, że z tak doświadczoną i zmotywowaną załogą będziemy w stanie produkować w Jelczu-Laskowicach silniki, które w pełni zaspokoją oczekiwania naszych klientów – mówi Hirotaka Morishita – Prezes TMIP.
W Polsce znajdują się dwa zakłady produkcyjne Toyoty – zlokalizowana w Jelczu-Laskowicach fabryka Toyota Motor Industries Poland (TMIP) oraz Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) z siedzibą w Wałbrzychu.