- O tym pomyśle nie słyszałem. Jestem kierowcą i często odwiedzam stację, ale żeby był związek sprzedaży alkoholu na stacji z pijaństwem kierowców to wątpię – komentuje legnicki senator PJN Jacek Swakoń. - Jeśli jednak wykaże się taki związek, to można się nad tym zastanowić – dodaje.
Zaostrzenie przepisów popiera rzecznik praw dziecka oraz Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Przeciwna zmianom jest co oczywiste, branża piwowarska i alkoholowa.
Grupa senatorów chce także wprowadzenia całkowitego zakazu emisji reklam piwa przed godziną 23. To oznacza powrót do regulacji sprzed 2003 r. Tym razem jednak zakaz ma objąć dodatkowo także reklamę pośrednią, np. o informację o sponsorowaniu imprez.
- Nie będę tego komentował, ponieważ najpierw muszę zapoznać się z tym projektem – powiedział legnicki senator PiS Witold Lech Idczak.
Projekt jest po pierwszym czytaniu. Według doniesień „DGP” ma on poparcie połączonych komisji senackich.