Trzy odrębne przetargi (na odcinki Kaźmierzów – Lubin Północ, Lubin Północ – Lubin Południe i Lubin Południe – Legnica wraz z węzłem na autostradzie A-4) zostały ogłoszone wczoraj (w piątek, 30 sierpnia) przez wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Razem z zamówieniami, o których rozpisaniu informowaliśmy tydzień temu trwa teraz pięć przetargów na budowę drogi ekspresowej S3.
W ramach trzech ogłoszonych wczoraj zamówień powstanie prawie 50 km trasy o przekroju 2 jezdnie x 2 pasy ruchu, oraz węzły: Kaźmierzów, Polkowice, Lubin Północ, Lubin Zachód, Lubin Południe, Legnica Północ, Legnica Zachód i Legnica II. Ten ostatni będzie stanowił połączenie drogi ekspresowej S3 z autostradą A4 i znajdzie się na terenie wsi Szymanowice w gminie Krotoszyce. Legnica Zachód to z kolei dzisiejsze skrzyżowanie obwodnicy zachodniej (DK3) z drogą krajową nr 94, czyli z przedłużeniem ul. Chojnowskiej. Węzeł Legnica Północ znajdzie się tam, gdzie dziś z krajowej trójki możemy zjechać na Rzeszotary, by dostać się do miasta od ul. Poznańskiej.
Kryteria wyboru ofert są identyczne jak te, które obowiązują w przetargach rozpisanych przed tygodniem. Proponowana przez oferentów cena będzie stanowić 90% oceny złożonej propozycji. Po 5% wagi przypisano długości gwarancji na roboty oraz terminowi realizacji. We wszystkich przypadkach wyłoniony wykonawca robót będzie musiał uporać się z nimi w nie mniej niż 30 i nie więcej niż 33 miesiące. Chętni do realizacji inwestycji muszą złożyć swoje oferty najpóźniej do 8 października.
Przypomnijmy – budowa całego planowanego odcinka drogi ekspresowej S-3 z Lubawki do Nowej Soli przez Legnicę ma pochłonąć 3 mld złotych. Unia ma nam oddać nawet 40% tej sumy. Gdy S3 powstanie już w całości, będziemy mogli nią przejechać od czeskiej granicy przez Legnicę, Gorzów Wielkopolski, Zieloną Górę aż do Świnoujścia.