2013-10-27 13:53:39 - Autor: DZ lca.pl)
Intercity niezainteresowane pasażerem z Legnicy?
Pasażerowie kolei, którzy udają się w podróż w głąb kraju pociągiem pośpiesznym wciąż nie mają możliwości zakupu biletu w kasie na legnickim dworcu. A zakup na pokładzie nie daje gwarancji miejscówki.
Intercity
Foto: Wojciech Obremski (lca.pl)O problemie informowaliśmy już kilkakrotnie. Po raz pierwszy jeszcze w kwietniu, kiedy stało się jasne, że kasy Przewozów Regionalnych – jedyne w Legnicy, które prowadziły dystrybucję biletów na pośpieszne pociągi TLK uruchamiane przez PKP Intercity – zostaną zlikwidowane. Wówczas spółka PKP IC zapewniła nas, że trwają rozmowy pomiędzy jej przedstawicielami a właścicielem pozostałych okienek (spółką Koleje Dolnośląskie) i pasażerowie jeżdżący dalekobieżnymi składami nie odczują żadnej negatywnej zmiany.
Stało się jednak inaczej i od czerwca bilety na pociągi TLK można w Legnicy kupić tylko przez internet albo przez telefon. Sprzedaż (bez dodatkowych opłat) prowadzą także konduktorzy, ale wówczas pasażer nie zawsze dostaje rezerwację miejsca siedzącego i nie może korzystać z promocji, jakie spółka wprowadziła by zmobilizować podróżnych do wcześniejszego zakupu biletów. Czy sprawa znajdzie w końcu swój finał?
– Przewidujemy, że bilety na pociągi PKP Intercity będzie można kupić w naszych kasach już przed roczną zmianą rozkładu jazdy (stanie się to 15 grudnia – przyp. red.) – mówi Justyna Stachniewicz, rzecznik Kolei Dolnośląskich. – Sprzedaż tych biletów jest przewidziana w dwóch lokalizacjach: w Legnicy i w Kłodzku – dodaje. Jak wyjaśnia, obecnie zapisy umowy o dystrybucji są konsultowane przez prawników obu spółek i zaraz po tym ma nastąpić jej podpisanie.
Druga z bezpośrednio zainteresowanych stron – PKP Intercity – do chwili publikacji tego tekstu nie wypowiedziała się na temat aktualnych planów rozpoczęcia sprzedaży biletów w Legnicy. Według wypowiedzi rzecznik spółki, Zuzanny Szopowskiej, udzielonej naszemu portalowi przy okazji poprzedniej publikacji na ten temat – czyli jeszcze w sierpniu – rozmowy pomiędzy obiema firmami już wówczas zostały zakończone i przewoźnicy mieli pracować nad podpisaniem umowy.
Przedłużające się utrudnienia coraz bardziej dają się podróżnym we znaki. W sprawie interweniował już m.in. Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Legnicy, który o wyjaśnienie obecnej sytuacji prosił w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego – czyli u właściciela KD. Jak czytamy w odpowiedzi do związku wystosowanej przez zastępce dep. infrastruktury w UMWD Agnieszkę Zakęś, PKP Intercity nie wykazywało zainteresowania współpracą z Kolejami Dolnośląskimi i tylko „dzięki stanowczej postawie” KD oraz wsparciu resortu transportu „udało się nawiązać rzeczowe rozmowy regulujące kwestie sprzedaży biletów dalekobieżnych w Legnicy”.
– Pozbawienie stutysięcznego miasta możliwości zakupu biletów na pociągi dalekobieżne jest nie do zaakceptowania – komentuje Jerzu Kulikowski, przewodniczący ZZKM. – Podczas czytania o pociągach przeznaczonych do likwidacji „bo wożą tylko powietrze” sama nasuwa się konkluzja: kogo one mają wozić, skoro przewoźnicy nie sprzedają na nie biletów? Pasażerowie przesiadają się na alternatywne środki komunikacji. Zastanawiam się, gdzie tutaj jest walka o nowego klienta – stwierdza.
Jak poinformowała nas Justyna Stachniewicz z Kolei Dolnośląskich, nawet gdy już szczęściliwe uda się wprowadzić sprzedaż biletów PKP IC w legnickich kasach, to nie wszystkie bilety tej spółki będą tam dostępne w sprzedaży. Obecna umowa przewiduje bowiem jedynie dystrybucję biletów krajowych. Ktoś, kto chciałby udać się z Legnicy np. do Berlina pociągiem ekspresowym „Wawel” dalej będzie miał poważny problem.
Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Opisz je i podziel się swoją wiedzą z
innymi. Nakręciłeś film, lub zrobiłeś zdjęcie? Przyślij do nas, niech legniczanie zobaczą to, czego byłeś
świadkiem.
500 197 963 – zadzwoń do nas lub wyślij sms-a, mms-a.
Zdjęcia i filmy Waszego autorstwa
wysyłać można także na adres
kontakt@lca.pl