Procedura wymiany baterii, która przypomina wizytę w boksie Formuły 1, trwa niespełna 5 minut. Cały proces jest w pełni zautomatyzowany, co pozwala na dokonanie wymiany o dowolnej porze dnia lub nocy, 7 dni w tygodniu. Usługa wymiany baterii jest całkowicie bezpłatna, opłaty naliczane są jedynie za zużytą energię elektryczną. To wyjątkowy komfort dla klientów NIO, którzy wybrali wynajem baterii w systemie abonamentowym.
"Model wynajmu baterii, w przeciwieństwie do zakupu, sprawia, że samochód jest znacznie bardziej dostępny finansowo, a użytkownicy nie muszą martwić się degradacją baterii po kilku latach. Dodatkowo, wybierając się np. na dłuższy wyjazd, mają możliwość wymiany na większą baterię, zwiększając zasięg samochodu. To użytkownik decyduje, czy chce ładować, wymieniać baterie, czy korzystać z obu opcji w zależności od swoich potrzeb" - podkreślił Kamil Pyclik, Prezes firmy PRO EV, importerem samochodów NIO w Polsce.
NIO, działający od 2014 roku, to producent samochodów elektrycznych segmentu premium z siedzibą w Szanghaju. Projekty designu samochodów powierzane są amerykańskiemu projektantowi Krisowi Tomassonowi, który pracował m.in. dla BMW i Forda. Pomimo stosunkowo krótkiego czasu obecności na rynku, NIO stał się trzecim pod względem wielkości koncernem motoryzacyjnym w Chinach, z kapitalizacją przekraczającą 64,4 miliarda USD.
Firma PRO EV, założona w 2022 roku, specjalizuje się w e-mobilności, oferując szkolenia, audyty i kompleksowe wsparcie w transformacji flot na pojazdy o zerowej emisji. Importer ma siostrzaną spółkę z własną flotą samochodów elektrycznych dostępnych do wynajmu.