25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Testy rozpoczynamy, by wybrać najlepsze rozwiązanie w zakresie techniki i funkcjonalności. Potrwają one co najmniej trzy miesiące – informuje Katarzyna Odrowska z Kolei Dolnośląskich.
Zarówno w pojazdach spalinowych jak i elektrycznych ocenie pasażerów poddane zostaną po trzy biletomaty z firmy AVISTA, KZŁ z Bydgoszczy (z grupy PKP Informatyka) i Macro-System. Pierwsze egzemplarze testowe pojawią się w pojazdach jeszcze w lutym.
Dlaczego Koleje Dolnośląskie chcą wprowadzić biletomaty?
- To nie klient ma pokonywać bariery, tylko przewoźnik ma zapewnić możliwość jego nabycia w najbardziej dogodny dla podróżnego sposób. Po drugie otwieranie na stacjach kas biletowych lub automatów biletowych jest kosztowne, wyposażamy w kasę lub automat tylko jedną stację. Wyposażając pociąg w automat biletowy, jednym urządzeniem obsługujemy wszystkie stacje i przystanki położone na trasie pociągu. Po trzecie, właśnie przez to, że obsługujemy bardzo dużo stacji nieposiadających kas biletowych bardzo dużo biletów jest sprzedawanych bezpośrednio w pociągu. Wprowadzenie automatu biletowego na pokładzie pojazdu w znacznym stopniu odciąży konduktorów, którzy będą mogli więcej czasu poświęcić podróżnym posiadającym już bilet – wyjaśnia Odrowska.
Dla ułatwienia możliwości odnalezienia biletomatu pojazdy zostały oznakowanie czytelnymi piktogramami umieszczonymi na szybach drzwi wejściowych, przy których wspomniane urządzenie się znajduje (kierunek wskazany został strzałką). Dodatkowo w pobliżu urządzenia umieszczony został ekspozytor na ulotki, w którym podróżni znajdą instrukcje obsługi automatu biletowego, aplikacji mobilnej oraz liniowe rozkłady jazdy.
W testowanych biletomatach możliwa jest płatność zarówno gotówkowa, jak i przy użyciu kart płatniczych. Dzięki temu, że obecnie testowane urządzenia wyposażone są w intuicyjny interfejs, który zbliżony jest do spotykanego w urządzeniach stacjonarnych ustawionych w wielu miejscach Polski (w tym na dworcu Wrocław Główny i Wrocław Mikołajów), korzystanie z nich nie powinno stanowić jakiegokolwiek problemu.
- Bardzo nas interesuje opinia pasażerów o działaniu poszczególnych urządzeń i dlatego na ulotce podaliśmy specjalny adres email, pod którym będziemy zbierać uwagi dotyczące funkcjonowania nowego kanału sprzedaży. Przekazane uwagi będą przydatne w rozmowach z producentami, aby docelowe urządzenie było najbardziej przyjazne i użyteczne dla naszych klientów – kończy Odrowska.