25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
- Trwają ostatnie kalkulacje i podliczenia, ale już wiadomo że Koleje Dolnośląskie w roku 2018, po 10 latach od rozpoczęcia przewozów, przewiozły w ciągu roku ponad 11,6 mln pasażerów. To oznacza wzrost o prawie 25 procent rok do roku, zatem jest to też kolejny z rzędu rok z rekordowym wzrostem liczby pasażerów. To największy wzrost spośród wszystkich przewoźników kolejowych w kraju – komentuje Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich.
W 3 miesiącach 2018 osiągnięto miesięczny wynik ponad 1 mln pasażerów, a w każdym z pozostałych miesięcy ponad 0,9 mln przewiezionych pasażerów miesięcznie. To więcej niż przewieziono w całym 2011 roku, trzecim roku prowadzenia przewozów przez Koleje Dolnośląskie.
Koleje Dolnośląskie już od kilku lat regularnie osiągają około 2-milionowy przyrost liczby pasażerów w ciągu roku. W minionych dwunastu miesiącach przewiozły ponad 11,6 mln osób. W roku 2017 spółka przewiozła 9,38 mln pasażerów. Rok 2016 zakończyła z wynikiem 7,3 mln pasażerów na pokładzie, w 2015 było to 5,2 mln, a w 2014 – 3,6 mln. Przed 5 laty, w 2013 roku spółka przewoziła 2,4 mln pasażerów.
Dzięki takim wzrostom Koleje Dolnośląskie pozostają najdynamiczniej rozwijającym się przewoźnikiem kolejowym w Polsce. W ciągu 5 lat wzrost liczby pasażerów wyniósł bowiem ponad 480 proc. Dla porównania w tym samym czasie Koleje Wielkopolskie urosły o ok. 50 proc., WKD i warszawska SKM wzrosły o kilkanaście procent, a Koleje Śląskie czy Koleje Mazowieckie zanotowały zerowy wzrost lub wręcz spadki liczby pasażerów w porównaniu z rokiem 2013.
Tak dobry wynik udało się osiągnąć mimo tego, iż w ostatnich 12 miesiącach Koleje Dolnośląskie uruchomiły nowe przewozy tylko na jednej linii do Kłodzka i Międzylesia, gdzie częściowo zastąpiły pociągi POLREGIO. Poza tym KD uruchomiły nowe sezonowe połączenia do Adrspachu (Skalnego Miasta).
Wraz z nowym rozkładem Koleje Dolnośląskie uruchomiły codzienne połączenia do Kamiennej Góry i Lubawki. Plany na rok 2019 zakładają uruchomienie po zakończonych pracach torowych połączeń codziennych z Legnicy do Lubina oraz z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna. W przyszłych latach KD obsługiwać będzie także planowane do reaktywacji linie do Jelcza przez Wrocław Wojnów , do Świdnicy przez Sobótkę (i dalej do Jedliny Zdroju) oraz z Dzierżoniowa do Bielawy.
- Wspólna praca organizatora i przewoźnika czyli samorządu wojewódzkiego oraz pracowników Kolei Dolnośląskich, daje efekty i pokazuje że możliwe jest wyrwanie pasażerów zza kierownicy samochodu przy zachowaniu ekonomiczności kolei i dobrego gospodarowania środkami publicznymi – komentuje Piotr Rachwalski.
Koleje Dolnośląskie zainwestowały w ostatnich 4 latach w rozwój prawie 740 mln zł. Spółka zbudowała nowoczesne zaplecze oraz zakupiła z własnych środków oraz zdobywając prawie 420 mln zł ze środków UE (regionalnych i krajowych), 29 nowych pociągów, składających się z 110 wagonów. Wkrótce rozstrzygnięty zostanie przetarg na kolejne 11 pociągów. Równocześnie oferują swe usługi najtaniej w Polsce.