25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
-To lokomotywa parowa dedykowana do krótkich kursów, idealnie wpasowywała się w teren górzysty, dlatego tam pracowała - mówi Jacek Krawczun, dyrektor dolnośląskiego zakładu spółki PKP Cargo.
-Parowóz wielokrotnie był okradany, dlatego będziemy się starali wiernie odtworzyć każdy szczegół. Remont wymaga zegarmistrzowskiej wręcz pracy, ale poradzimy sobie i niebawem parowóz będzie cieszył oko - dodaje Jacek Krawczun.
Dla laików to tylko 70 ton zardzewiałej stali, dla pasjonatów to kawał historii. Nie dziwi więc fakt, że postanowili odrestaurować pochodzący z 1951 roku parowóz TKt48-58, czyli tzw. tekatkę.
- Zabraliśmy parowóz z Jeleniej Góry, by nie został doszczętnie zdewastowany. Teraz trafi w ręce miłośników kolejnictwa. Maszyną zajmą się pracownicy PKP Cargo - mówi Sebastian Derkacz, przewodniczący wiązku Zawodowego „Solidarność” w PKP Cargo.
-Ten parowóz wyprodukowano w Zakładach Metalowych H. Cegielskiego w Poznaniu. Nr fabryczny 1575. W 1988 roku został skreślony z inwentarza PKP, ale cały czas znajdował się w Jeleniej Górze. 29 maja został przetransportowany do Legnicy przez Węgliniec -powiedział nam Marcel Durbajło z PKP Cargo.
Maszyna ma być jak nowa w listopadzie. Na bocznicę trafi w przeddzień Dnia Kolejarza. To już kolejny eksponat, który po odrestaurowaniu stanie na bocznicy, nieopodal dworca PKP w Legnicy. W listopadzie ubiegłego roku stanęła na bocznicy wyprodukowana w Elblągu w 1943 roku „wojenna” lokomotywa, która służyła do działań w trudnych warunkach. Służyła do transportu wojska i sprzętu bojowego. Po wojnie spełniała funkcję zwykłego parowozu. Z eksploatacji została wyłączona w 1998 roku i stanęła pod legnicką lokomotywownią. Tam znaleźli ją pracownicy PKP Cargo i postanowili wspólnie z kolegami z Kolei Dolnośląskich przywrócić mu świetność.