25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Ze skarg wynikało, że opłata dodatkowa nakładana była, zanim minął czas przeznaczony na bezpłatne parkowanie. Wezwania otrzymywały osoby, które pobrały bilet parkingowy, lecz nie umieściły go za przednią szybą pojazdu, bo np. odruchowo włożyły bilet do portfela i poszły zrobić zakupy. Spółka TD System odmawiała anulowania wezwania do zapłaty.
– Nie kwestionujemy wprowadzenia wymogu pobrania biletu na parkingach przed sklepami, ale brak uczciwego i rzetelnego traktowania konsumentów, którzy zgłosili reklamację i byli w stanie udowodnić, że pobrali bilet – przekonuje Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Jak wyjaśnia szef UOKiK w takiej sytuacji przedsiębiorca powinien umożliwić konsumentom złożenie wyjaśnień i uwzględniać reklamacje. Tymczasem udowodnienie przez klienta, że pobrał bilet i robił zakupy w danym sklepie nie stanowiło podstawy do anulowania opłaty.
Spółka TD System odpowiadała na wszystkie reklamacje jednakowym pismem, nie analizując faktów i dowodów wskazanych przez konsumenta. Ograniczała się jedynie do stwierdzenia, że konsument złamał regulamin parkingu.
Według UOKiK spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Prezes Urzędu nałożył na nią karę finansową w wysokości 150 774 zł. Przedsiębiorca ma poinformować o decyzji UOKiK osoby, którym nie anulował wezwań do zapłaty i zamieścić stosowną informację na stronie internetowej. Konsumenci mogą dochodzić od TD System zwrotu opłaty, powołując się na decyzję Prezesa UOKiK – ustaliła Rzeczpospolita.
TD System nie zarządza już parkingami przy sklepach Aldi, zaś za rozpatrzenie zgłoszeń dotyczących parkingów przy placówkach sieci handlowej Biedronka odpowiada obecnie jej właściciel - Jeronimo Martins Polska. Decyzja nie jest prawomocna – TD System ma prawo odwołać się do sądu.
Jakie są wasze doświadczenia z parkowaniem aut przy marketach? Podzielcie się swoimi historiami w komentarzach.
Zdjęcia ilustracyjne.