25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Przekładnia zębata to rodzaj mechanicznej przekładni, w której moment obrotowy jest przenoszony za pośrednictwem połączonych ze sobą kół zębatych. Przekładnie służą do przenoszenia mocy pomiędzy wałami czynnymi i biernymi. Proces ten odbywa się poprzez zmianę prędkości obrotowej wału napędowego. Krótko mówiąc, jest to kwestia przeniesienia momentu obrotowego ze źródła do odbiorcy.
Przekładnie ślimakowe to rodzaj przekładni z wałami prostokątnymi, gdzie przekładnia ślimakowa przypomina wirnik śrubowy z gwintem w kształcie trapezu. Współpracuje ona ze ślimacznicą, która jest przekładnią wklęsłą o przekroju wzdłużnym i zębach walcowych. Przekładnia ślimakowa może wytrzymać większe obciążenia, a powierzchnia styku jest liniowa. Przy odpowiednich parametrach przekładnia ślimakowa może być mechanizmem samohamownym.
Łatwo zatem dojść do wniosku, że precyzja wykonania tych elementów odgrywa kluczową rolę, a na zmmborkowscy.pl można znaleźć między innymi wysokiej jakości przekładnie zębate i ślimakowe. Kolejnym ważnym aspektem są parametry wykorzystywane do pomiaru pracy przekładni. O przełożeniu geometrycznym mówimy wtedy, gdy ich wielkość jest określona przez wielkość koła zębatego. Przełożenie kinetyczne jest określane przez parametry dwóch prędkości obrotowych, wału czynnego i biernego. Przełożenie dynamiczne jest obliczane przy użyciu parametrów przełożenia kinetycznego.
Przekładnie zębate są stosowane w wielu różnych gałęziach przemysłu, od farmacji, przez budownictwo, po rolnictwo. Są one stosowane w szerokiej gamie urządzeń mechanicznych.
Do wyboru są przekładnie jednostopniowe, tzn. takie, w których para kół współpracuje ze sobą, oraz przekładnie wielostopniowe ze współpracą szeregową. W tym ostatnim przypadku, przekładnie mogą być stopniowane poprzez zwiększenie lub zmianę liczby zębów. Zębatka może pracować z listwą zębatą – wtedy mówimy o zmianie ruchu obrotowego w posuwisty.
Najciekawszym rozwiązaniem jest zastosowanie przekładni ślimakowej. Stosuje się je w celu uzyskania większego momentu obrotowego, np. o przełożeniu 100:1. Stosuje się je w urządzeniach rozdzielających, takich jak rozdzielacz, napęd stołu frezarskiego lub układ kierowniczy samochodu. Daje to efekt lekkości, np. przy skręcaniu kierownicą, nawet gdy dotyczy to dwóch gumowych opon przyciskanych całą masą pojazdu do podłoża.