25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Od 21 września ścieżka rowerowa jest traktowana podobnie, jak jezdnia. Oznacza to, że pieszy nie może jej przekroczyć w dowolnym miejscu ale tylko po oznakowanym przejściu. Nadal, jak ma to miejsce obecnie, będzie możliwe zatrzymanie lub postój kołami jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t na drodze dla pieszych, między innymi pod warunkiem, że szerokość chodnika pozostających w dyspozycji dla pieszych,będzie nie mniejsza niż 1,5 metra.
Nowelizacja przepisów wprowadziła pojęcie przejścia sugerowanego, czyli miejsca, w którym pieszy może przekroczyć jezdnię, w tym także ścieżkę rowerową. Przejście sugerowane to nieoznakowane, dostosowane technicznie miejsce umożliwiające przekraczanie jezdni, drogi dla rowerów lub torowiska przez pieszych, niebędące przejściem dla pieszych (art. 2 pkt 11a prawa o ruchu drogowym).W tym miejscu pieszy nie ma pierwszeństwa przed pojazdem. Co ciekawe „nieformalne” przejścia dla pieszych znajdują się na drogach dla rowerów. Dlaczego „nieformalne?” Ponieważ mają niekompletne oznakowanie. Są pasy na drodze, ale nie ma znaku pionowego D-6 oznaczającego przejście dla pieszych.
O wyznaczenie przejść sugerowanych zadbać mają zarządcy dróg. O tym, w którym miejscu znajdzie się przejście sugerowane, ma świadczyć między innymi obniżony krawężnik. Lokalizacja takiego przejścia ma być ustalona „po dokładnej analizie uwarunkowań lokalnych”. Ministerstwo infrastruktury zaznacza w wytycznych, że musi być w tym miejscu „wolne od przeszkód pole widoczności”. Na drogach pozamiejskich takie przejścia mogą się znaleźć jedynie na odcinkach dróg z prędkością dopuszczalną do 70 km/h. Jednocześnie musi się znaleźć na nich znak A-30 z tabliczką „PIESI” ostrzegający kierowców.
Przypominamy, że od 17 września obowiązują zmiany w taryfikatorze mandatów.