25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Na 100 000 zarejestrowanych samochodów w Polsce, średnio pali się około 20 aut elektrycznych i 30 aut spalinowych. Jednak wartość ta wzrasta w przypadku importowanych, starszych samochodów elektrycznych.
Raport potwierdza, że pożary samochodów elektrycznych w Polsce często są wywoływane celowo jako podpalenia. Jedynie 1 na 10 pożarów aut elektrycznych wynika z uszkodzenia baterii trakcyjnej. To stanowczo obala mit, że ryzyko pożaru baterii auta elektrycznego jest znacząco większe niż ryzyko pożaru samochodu spalinowego. Prawdopodobieństwo śmierci w wypadku drogowym w Polsce jest nawet wyższe niż ryzyko pożaru baterii samochodu elektrycznego.
Warto również zaznaczyć, że czas potrzebny na gaszenie i schładzanie baterii auta elektrycznego jest znacznie dłuższy niż gaszenie pożaru nadwozia, jednak raport z Norwegii sugeruje, że auta spalinowe przyczyniają się do szybszego przenoszenia się ognia niż pojazdy elektryczne.
Pojawiło się wiele fałszywych informacji na temat pożarów samochodów elektrycznych, co wywołuje niepotrzebne obawy w społeczeństwie. W rzeczywistości, liczba pożarów samochodów elektrycznych jest zbliżona do pożarów samochodów spalinowych w przeliczeniu na 100 000 pojazdów na drogach. Nierzetelne informacje potęgują nieuzasadnione przekonanie, że pożary samochodów elektrycznych są znacznie bardziej powszechne.
Bartłomiej Derski, ekspert WysokieNapiecie.pl, podkreśla, że dzisiejsze pożary aut elektrycznych są bardziej związane z histerią i dezinformacją niż rzeczywistym problemem. Długość akcji gaśniczych nie wynika z samej skomplikowanej natury samochodów elektrycznych, lecz z potrzeby dokładnego schłodzenia baterii po pożarze.
Raport wskazuje również, że pożary samochodów elektrycznych najczęściej obejmują różne elementy pojazdu, takie jak podszybie, wnętrze, silnik czy przednia część auta, a nie same baterie trakcyjne.
Warto zauważyć, że Polska, w porównaniu z innymi bogatszymi państwami, ma niższą skalę porównawczą w zakresie liczby elektrycznych pojazdów. Import starych lub powypadkowych aut elektrycznych z Zachodu, które nie zawsze były serwisowane przez autoryzowane warsztaty, może wpłynąć na tę sytuację.
Podsumowując, raport WysokieNapiecie.pl przynosi nowe spojrzenie na kwestię pożarów samochodów elektrycznych w Polsce. Podpalenia stanowią główny problem, a baterie trakcyjne są zaledwie niewielkim udziałem w przyczynach pożarów. Informacje te powinny pomóc w zrozumieniu rzeczywistego stanu rzeczy i rozwianiu niepotrzebnych obaw związanych z samochodami elektrycznymi.