25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
W Polsce pierwsze strefy czystego transportu miały zostać wprowadzone w 2024 roku. Miały one obejmować początkowo wszystkie duże aglomeracje, a ich celem było ograniczenie ruchu pojazdów z silnikami spalinowymi. Jednak z czasem zrezygnowano z obowiązkowych stref w miastach powyżej 100 000 mieszkańców. Teraz miasta mogą wprowadzać SCT dobrowolnie, ale obowiązkowo, jeśli Główny Inspektor Ochrony Środowiska stwierdzi przekroczenie stężenia NO2 w atmosferze.
Ważne jest, że ograniczenia te mają wpływać nie tylko na mieszkańców danego miasta, ale także na osoby przyjeżdżające z zewnątrz. W przypadku Warszawy i Krakowa, SCT mają zostać uruchomione od połowy 2024 roku. Stopniowo planuje się wprowadzać podobne zmiany także w innych polskich miastach, takich jak Katowice, Poznań i Wrocław, ale proces ten jest nadal w fazie konsultacji społecznych.
Należy podkreślić, że Legnica nie planuje wprowadzenia strefy czystego transportu (SCT) na swoim obszarze. W przeciwieństwie do niektórych innych miast w Polsce, Legnica nie prowadzi prac ani konsultacji w kierunku wprowadzenia SCT na swoim terenie. Miasto pozostaje poza tymi inicjatywami, co oznacza, że obecnie nie planuje się tam żadnych ograniczeń w ruchu pojazdów o określonej klasie emisyjnej.