25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Miasta wprowadzające Strefy Czystego Transportu
Kraków - Jest pionierem w zakresie SCT w Polsce, mając już przygotowany plan działania. Kraków już wcześniej wprowadzał różne ograniczenia dotyczące ruchu samochodowego w centrum miasta.
Warszawa - Stolica Polski również ma plany na wprowadzenie SCT. Choć plany te były modyfikowane w odpowiedzi na protesty mieszkańców, to wciąż trwają prace nad ostatecznym kształtem strefy.
Wrocław - Miasto zapowiedziało, że wprowadzi swoją strefę czystego transportu w przyszłym roku, pracując nad szczegółowymi zasadami i zakresem strefy.
Kielce - To jedyne miasto na liście, które jeszcze nie opracowało konkretnego planu wprowadzenia SCT, ale jest to wymagane przepisami KPO, więc prace nad tym zapewne są w toku.
Wyzwania i Kontrowersje
Przystosowanie kierowców: Zasady SCT będą obowiązywały każdego kierowcę wjeżdżającego do danego miasta, co może wiązać się z koniecznością dostosowania pojazdów lub zmiany nawyków transportowych.
Elastyczność przepisów: Prawo UE pozwala na dostosowywanie zasad SCT do lokalnych potrzeb, co sprawia, że każda strefa może mieć inne wymagania i zakres obowiązywania.
Społeczna akceptacja: Wprowadzenie SCT wiąże się z różnymi opiniami i protestami mieszkańców, co wymaga od władz miejskich dialogu i modyfikacji planów, aby znaleźć kompromis pomiędzy koniecznością ochrony środowiska a codziennymi potrzebami obywateli.
Przyszłość SCT w Polsce
Strefy Czystego Transportu to zaledwie początek działań mających na celu poprawę jakości powietrza w polskich miastach. W miarę upływu czasu więcej miast, zwłaszcza tych powyżej 100 tysięcy mieszkańców, będzie musiało dostosować się do nowych wymagań. To z kolei wpłynie na kształt miejskiego transportu, promując bardziej ekologiczne środki transportu oraz zmniejszając zanieczyszczenie powietrza, co jest kluczowe dla zdrowia mieszkańców.
Inicjatywa ta, choć budzi kontrowersje, jest istotnym krokiem w kierunku zrównoważonego rozwoju i walki ze zmianami klimatycznymi.