Przypomnijmy. Opracowane zostało Studium Korytarzowe rozbudowy/budowy autostrady A4 uwzględniające trzy warianty.
Wariant pierwszy to rozbudowa istniejącej autostrady od węzła Wrocław Wschód (bez węzła) do w. Krzyżowa (bez węzła). Dobudowany ma zostać trzeci pas ruchu oraz pas awaryjny. Realizacja miałaby się rozpocząć od budowy jednej jezdni z 3 pasami ruchu i pasem awaryjnym równolegle do istniejącej A4, następnie ruch ma się przenieść na wybudowaną nową nitkę. Rozebrana miałaby zostać stara nawierzchnia dwóch istniejących jezdni i zbudowana zostać druga nowa nitka złożona z 3 pasów ruchu i pasa awaryjnego.
W wariancie drugim trzypasmowa autostrada ma powstać w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od okolic węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 na wysokości Legnicy i rozbudowana po śladzie istniejącym na odcinku od Legnicy do Krzyżowej zgodnie z wariantem 1.
Wariant trzeci, niekorzystny dla Legnicy, proponuje budowę trzypasmowej, z pasem awaryjnym autostrady A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od okolic węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa. Jej trasa prowadzić ma ze Świdnicy w kierunku Strzegomia i Świerzawy. W obu tych miastach zaplanowano węzły. Za Świerzawą autostrada mija Sędziszową i odbija na północ. Następny MOP powstać ma w Proboszczowie, a kolejny węzeł w Pielgrzymce na połączeniu z Drogą Wojewódzką 364, łącząca Gryfów Śląski, Lwówek Śląski, Złotoryję i Legnicę. Dalej na północ, trasa omijać ma Nową Wieś Grodziską, Grodziec, Ganczary i dotrzeć do węzła Tomaszów Bolesławiecki. Stąd biec ma do obecnej autostrady A4.
W Legnicy takie spotkanie odbędzie się w poniedziałek 16 marca w budynku starostwa powiatowego, w godzinach od 9:00 do 11:00. Zaproszeni na nie są mieszkańcy Legnicy oraz gmin Chojnów, Krotoszyce, Legnickie Pole, Ruja, Kunice, Miłkowice i Prochowice.
Plan_orientacyjny-KI-i-KII-Ark.1.pdf
Plan_orientacyjny-KI-i-KII-Ark.2.pdf
Plan_orientacyjny-KI-i-KII-Ark.3.pdf