Zarówno w 2020 r. (od czerwca do grudnia), jak i 2021 roku w Legnicy doszło do 6 kolizji i wypadków na przejściach dla pieszych. Nie każda niebezpieczna sytuacja wynikała z nieudzielenia pierwszeństwa pieszym, ale wszystkie skutkowały najechaniem na nich. Statystycznie na 10 tys. legniczan przypadło 0,6 takiego zdarzenia. W innych miastach położonych na terenie województwa dolnośląskiego uwzględnionych w zestawieniu odnotowano zarówno pogorszenie (wzrost był najwyższy w Wałbrzychu, +137,5%), jak i polepszenie (pod tym względem najlepiej wypadła Świdnica, -30,8%) statystyki.
- Sytuacja na polskich drogach w poszczególnych regionach naszego kraju jest cały czas analizowana nie tylko przez instytucje odpowiedzialne za poprawę bezpieczeństwa. Niekorzystne statystyki wypadkowe mogą przekładać się także na wyższą cenę obowiązkowego ubezpieczenia samochodu należącego do mieszkańca danego miasta czy województwa. Oczywiście, nie jest to jedyny czynnik brany pod uwagę podczas wyceny składki. Obok danych kierowcy i parametrów pojazdu ubezpieczyciele uwzględniają zazwyczaj natężenie ruchu drogowego, gęstość zaludnienia czy nawet ukształtowanie terenu, aby jak najdokładniej oszacować ryzyko wystąpienia kolizji drogowej. Pamiętajmy też, że wkrótce cena składki OC zostanie uzależniona od historii popełnionych wykroczeń i przestępstw drogowych – komentuje Stefania Stuglik, ekspert ds. ubezpieczeń komunikacyjnych rankomat.pl.
Pełna treść artykułu znajduje się w załączniku. Zachęcam do zapoznania się z nią. Materiał można wykorzystać w całości lub w częściach, powołując się na źródło rankomat.pl. Wszystkie informacje prasowe są TUTAJ.