Straż Miejska w Legnicy regularnie podejmuje działania mające na celu usunięcie takich wraków. Tylko wczoraj na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich (ZDM) usunięto kolejne pojazdy, co zwolniło miejsca parkingowe w rejonie ulic Szaniawskiego, Okulickiego, Staffa oraz Łukasińskiego. Pojazdy te uznawane są za porzucone, jeśli nie zostaną odebrane przez właściciela w ciągu 6 miesięcy od daty odholowania, przechodząc wówczas na własność gminy z mocy ustawy.
Każde zgłoszenie dotyczące wraków jest przekazywane odpowiednim zarządcom drogi, a informacje o pojazdach zlokalizowanych poza drogami publicznymi trafiają do Zarządu Gospodarki Mieszkaniowej oraz Wydziału Środowiska i Gospodarowania Odpadami Urzędu Miasta Legnicy. Zarząd Dróg Miejskich w Legnicy ma prawo usunąć pojazd z drogi na koszt właściciela w przypadku, gdy pojazd jest pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub jego stan wskazuje na brak użytkowania. O działaniach tych regularnie informuje Straż Miejska, przypominając jednocześnie o konieczności uzyskania decyzji o potrzebie usunięcia pojazdu przez organ gminy lub uprawnionego zarządcę drogi.
Zgłoszenia o wrakach można przekazywać telefonicznie lub drogą elektroniczną:
ZDM Legnica – 76/756 46 00 email: zdm@zdm.legnica.eu
Policja – 112
Straż Miejska – 986 lub 76/7233185 email: sekretariat@sm.legnica.eu